Skip to content

Dag 1

25 maj, 2011

avskedsfrukosten var skitfin, alla var där. mamma var orolig, hon försökte se positiv ut. hon andades tungt. en gång för ett par veckor sen bad hon mig att inte åka. snälla daniel åk inte, sa hon.

dagen har varit bra. jag cyklade lite längre än jag planerat, trots att jag hade ganska mycket motvind. men det har inte varit så mycket regn. några skurar sådär. en skur var helt sjuk. dropparna slog mot ansiktet som paintballskott.från sidan och rakt framifrån.

jag åt middag invid lästringe kyrka.

WP_000018

 

jag har slagit läger nära uppsa kulle.

WP_000019

From → Resan

10 kommentarer
  1. Joakim Karlén permalink

    Tack för att vi fick komma! Det var trevligt och kul att vara där!

  2. Daniel Åderman permalink

    Härligt att du är på väg, all lycka på din resa!

  3. Kul att följa dig, om du har vägarna förbi Norrköping så får du gärna hälsa på om du behöver en paus. :)

    Erik

  4. Amir permalink

    Standard att mama blir disharmonisk.

    Fuck paintbollregnskur, ingrenting kan sätta käppar i hjulet för Boyacioglus jakt på nutidens Berlinbrytpunktssnarlika Gibraltarmur. Fuck that man.

    Sov gott Dani

    • daniel permalink

      amir, du är med och bär mig fram. inget ska stoppa oss :)

  5. Anders O. permalink

    Sardin och vitamin, verkar lite trist
    och omålmedvetet av en långfärdscyklist.
    Kaggen kommer du ändå att övervinna,
    men stjärtstoppningen bör inte försvinna.

    • daniel permalink

      nice vers :) anders. sant, håller med. men jag hade inget val. var hungrig och inga ställen i sikte. såg en bänk på en skolgård och tänkte picknick. kör.

  6. Christina permalink

    Hej Daniel!

    Du gör det jag har tänkt göra många gånger men ännu inte tagit mig för.
    Jag ska sända dig litet adresser på vägen neråt ifall du tröttnar på att tälta.
    Dessutom är det svårt att tälta på annat än campingplatser ute i Europa.
    Allemansrätten finns inte därute. Cyklar du genom Danmark eller blir det färja mellan Sverige och Tyskland?

    • daniel permalink

      cyklar inte genom hela danmark. över bron ner till rödebyhamn tror jag det heter. bor du i köpenhamn?

  7. Michelin permalink

    Min älskling! Det såg supergott ut. Och väldigt mysigt. Jag önskar att jag var med. Kram!

Kommentera

