Skip to content

För fint alltså

29 maj, 2011

igår var kämpigt, jag trampa 112 km i kraftig motvind
hela vägen. röven mjukna, knäna sa ifrån.

efter österbymo har jag sällskap med Hans dryga milen,
jag gör ett stopp hos honom
och han kollar lufttryck och annat i sin verkstad.

kom fram till eksjö efter det att vandrarhemmet stängt sin bokning.

på stadshotellets bar satt ett gäng jämnåriga och sjöng på
monsterhitten Det är bögarnas fel.

när jag irrar omkring i staden i jakt efter en sovplats
stannar en man som cyklat förbi mig tre gånger redan
och frågar hur det går.
hans fru som nu var med har en väninna som hyr ut rum.

väl framme hos väninnan får vi veta att rummet är uthyrt
till ett äldre par från eskilstuna.
det slutar med att dom bjuder in mig att sova i ett av dom flera
gästrummen.

jag tog sovmorgon i morse,
satt och frukostmös med annelie och staffan tibblin.
vilken grej alltså, vilka människor.
och hunden harry och jag blev goda vänner,
jag som aldrig gillat hundar.

WP_000028

idag började jag trampa vid tolv snåret, tunga ben.

kom till vetlanda, stanna till vid gatuköket.
sköna grabbar, syrianer från nässjö, jag fick tvinga dom ta betalt.

WP_000031

och tack alla fina som ger mig stöd också hemifrån
med fina kommentarer och kosmisk kraft.

From → Resan

15 kommentarer
  1. Johan R permalink

    Kosmisk kraft skickas…nu!

  2. Stanley Arvidsson permalink

    Hej Daniel!Kul att du träffat så trevliga människor redan och att det ordnade
    sig med sovplats.Hoppas det fortsätter i samma goda anda!MvH.Stanley.

  3. Ami permalink

    Österbymo! Du kunde ha sovit över hos oss, min man är nere på gården där!
    Ta det lite lungt, spara på knäna och på rumpan också. Det blir soligare och soligare ju längre söderut du kommer, du får tänka på det när det regnar som värst!

  4. Jonny permalink

    Daniel,

    Ett sant nöje att följe händelseförloppet i glesbygden de senaste dagarna, din blogg har fångat en och annan läsares uppmärksamhet. Dina direktrapporter om alla motvindar, konsten att hitta sovplatser, alla sköna människor längs med vägen, fästingen och dessa pizzerior som du käkar på ständigt.

    Det ska bli intressant och se hur många kilo du gått ner med all den här ,pizzan som du äter längs med vägen. Vårt vad var att du skulle gå ner tre kilo?

    Dina underbara mor har hållit sig sysselsatt med allt och ingenting för att skingra tankarna på att du är på vägarna. När jag talade med henne idag så sa hon att det varit jobbiga dagar men nu börjar det lugna ner sig. Jag berättade vilka fantastiska människor du träffat längs med vägen och fick fram ett skratt.

    Ha det bra nu!

  5. Dida permalink

    Grymt Daniel. Kör hårt!

  6. Vi kommer stötta dig och ge dig solsken genom hela resan!

  7. Babak Azarmi permalink

    Hade du väntat till Aug så skulle du haft sällskap på vägarna.

    giro in giro sul min vän.

  8. Michelin permalink

    Världen är full av fina människor. Puss min älskling!

  9. fan vilken fet grej. fick reda på det tack vare en tweet från Adam Tensta.

    Ska bli spännande att följa!

    Må bäst och lycka till!

  10. Miad Ballai permalink

    Du var redan en idol i mina ögon och nu än mer. Vill cykla ikapp dig!! Grym du är, kör hårt, kommer följa dig. UUoost.

    • daniel permalink

      guudis. tack så mycket. kom, jag väntar i malmö, vi cyklar tillsammans ;)

  11. Erik permalink

    Härligt! Imponerande

  12. Afram Issa permalink

    Fan Daniel du är KUNG alltså!!

    • daniel permalink

      hahahaha. kul. vi ses när jag kommer tillbaks

  13. Heja Daniel! Kommer ihåg när jag såg dig första gången på string cafe´med din anteckningsbok i högsta hugg! Du vann, precis som jag sa till dig! Lycka till med allt. Hundar är kansk inte så tokiga ändå? :-))

Kommentera

