Skip to content

Elianitas bed and breakfast

31 maj, 2011

smart av mig att vänta med vilodag.
skulle ruttnat i den där byn.

alla var fina och så, inte det. men va fan.
en pizza till och jag hade blivit självmordsbenägen.

kom till växjö. 62 trötta km. slog på nätet och ringde ett nummer,
hamna hos elianita. hennes son linus, 18 satt för fullt och producera musik i källarn.

jag fick ett rum på övervåningen, hon har själv designat en låda för smuttstvätt i vilken det finns ett rör
rakt ner till tvättstugan i källaren.

hon berättar om rutavdraget och hur det bara fungerar för rika, om hur hantverkarna kollar upp ens tidigare deklarationer innan dom tackar ja till jobbet.

jag går ner på stan och käkar tre rätters. kommer tillbaks till elionitas b&b,
linus satt fortfarande i källarn framför skärmen. jag satte mig med honom…

riktigt feta grejer han höll på med där nere. vi satt tills nu.

linus är som mig, han tycker som jag att det värsta man kan göra är att skratta åt dom som har det sämre, försörja sitt system på andras bekostnad, suga kraft.

det är oxå därför jag cyklar.

för linus. för alla.

WP_000038

det är underligt hur människor hittar varandra. det finns
nånting som inte är synligt som bara vi känner igen.

WP_000037

kolla hur sportig jag eeee

WP_000035

From → Resan

7 kommentarer
  1. Åhhh my hometown Växjö! L.O.V.E
    Hitta hit via Adam,fin blog! Susar in igen !

  2. Michelin permalink

    Sportig klär dig bra.

  3. Ami S permalink

    Sportig du eeee! Och full med snus! :-D

  4. Stanley Arvidsson permalink

    Det är trevligt att träffa människor med hjärtat på rätta stället.Pizza?Nä, tacka vet jag kålpuddig med tillbehör.Det är nyttig mat för en cyckeltur.:)

  5. krister permalink

    du lämnar efter dej ett spår av ljus där du cyklar fram
    och du behöver ingen lykta i skymningen för du lyser ändå
    (det är alldeles uppenbart när du skriver om dina möten längs vägen)

    • daniel permalink

      du e mitt ljus, min lykta. och alla jag möter. det är nånting med att vara trött, utmattad, svag, garden nere. då är man ren på nåt sätt i mötet med andra. kärlek krister

  6. Michel Yüksel permalink

    Visst är det underligt hur människor hittar varandra. Men de mest underliga sätten är oftast de bästa.

    Kör på Däni!

Kommentera

