Skip to content

Kålpudding

31 maj, 2011

jag käka kålpudding för första gången idag
till lunch
så jävla gott, vilken bra idé: kött och riven kål.
allt det goda här på jorden i en bytta.
tanterna tyckte det var hel festligt
att där satt en ung man i hjälm och käkade
kålpudding för första gången,
dubbla portioner.
dom fick uppgifterna till bloggen
och ville minsann ha varsitt papper.
så fint alltså. jag, poet på cykel
i djupaste småland. kålpudding och allt!!!!

elianita här där jag ligger över, berättade hur hon
i flera år var rullstolsbunden,
läkaren var av den gamla skolan, helt miffo lät det som.

tänk, min mamma kan berätta liknande historier om läkare
som inte lyssnar.
elianita blir som min mor.
hennes son linus, blir som min bror.
vad det är man känner igen hos varandra, går att undersöka
närmare.

WP_000033

From → Poesi

6 kommentarer
  1. Michelin permalink

    Melker säger BLÄ!

  2. Ricardo permalink

    Grym resa du gör Daniel! Lycka till och se till att någon kodar in en Facebook ”Like”-knapp i din blogg! :D

  3. Hej Ricardo. Deeped här som hjälper Daniel med det tekniska. WordPress.com kan inte ha de vanliga Like-knapparna men däremot kan man Dela Facebook. Det brukar till och med synas lite bättre när man gör det. Hoppas det är svar nog.

    mvh
    Deeped, digital planner JMW

  4. Ulla Martel permalink

    Hej!
    Här är en av ”tanterna” som du pratade med, när du åt din kålpudding…;-) Det där med hälsenan lät inget vidare. Hoppas det blir bättre, och du kan svinga dig upp på cykeln igen!!!!
    Kram på dig!!

    • daniel permalink

      hej ulla. jag smörjer med en gel som är inflammationshämande och jag har vilat idag. måste trampa lite imorgon. kortare sträcka typ hörby – lund. och utvärdera. man kan oxå trampa med i huvudsak högerfoten (den som är lite hel) och inte ”klicka i vänster pedalen” så vänsterfoten inte är med och drar upp. har pricis blivit tippsad av min cykelvän hemma i stockholm (jag har stöd från alla håll och kanter :-) och det firar jag, jag menar livet är underbart. kroppen oxå fast den bråkar med mig, eller jag med den). jag får i dagsläget ta varje mil för sig. tack för fina pratstunden sist, och nu.

Kommentera

