Skip to content

Vilodag Dag 6

31 maj, 2011

min ursprungliga plan kringgick jag redan första dagen.
jag hade sagt: cykla två dagar, vila en tredje. upprepa tre gånger,
sen kan du börja cykla mer regelbundet.
jag hade ritat ut på kartan: södertälje, järna, gnesta, katrineholm, norrköping.
innan järna svängde jag mot nyköping.
cyklade i fem dagar utan vila.

nu är jag i växjö. jag hamnade på ett bed and breakfast hos en så fin familj.
läge att stanna kvar och andas.

men det är oxå tungt. jag menar allt det fina. det är två saker, båda tunga, som står mot varann.
om man bara trampar allt vad man kan och hela tiden: cykla, äta, bajsa, sova, cykla
så är det ju jobbigt fysiskt.
om man kommer fram, utmattad och helt utan gard, och möts av dom finaste av människor,
måste man göra plats i hjärtat. man blir blödig. man tänker: varför kan inte allt bara bli bra
här på jorden
och för alla människor.

man kan identifiera sig med andra, det kan oxå bli problem. man märker att människor som man först trodde sig ha lite gemensamt med, inte alls var olika en själv.
och så kommer blödigheten, dom svaga benen, dikterna.

och frågorna: varför gör jag det här??
vem har jag fått för mig att jag är? antonio banderas??!!!

fan för vilodagar. fan för poesin. fan för livet, det underbara.

From → Resan

4 kommentarer
  1. Ami S permalink

    :´-)

  2. För att du kan!

  3. bråttom permalink

    jag har läst din blogg i någon timme nu, min syster visade mig mellansnack. jag gillar dig och jag var tvungen att säga det när jag läst klart det här inlägget

Kommentera

