Skip to content

Hälsena hälsena ge mig ett svar

4 juni, 2011

jag bara cyklade och cyklade och hoppades att kroppen
skulle hålla,

kroppen är ingen maskin.

jag känner mig lite dum faktiskt. och lite fast
i skåne.

men vid hyffsat gott mod. jag menar det är bara en
hälsena.
igår fick jag köra bil, laga mat, grilla och leka med
fyra fantastiska barn. det är inte illa cyklat!!

det yngsta, benjamin, ett kraftpaket man kan vara lite
hårdhänt mot. man kan brottas med honom. man kan äta
av hans mage. han tycker allting är roligt
och jag med.

jag smörjer och smörjer den där jävla hälsenan,
den vill inte svara. den dröjer, den vill hålla mig
på sträckbänken.

jag ska linda den hårt. som en munkavel,
den ska få ångra att den inte pratat med mig
tidigare.

sen ska jag lyssna efter dess minsta viskning.
jag lindar upp och säger: förlåt, jag skoja bara.
från och med nu är vi kompisar, okey?

det kan bli lite spänt, andra fasen i en vänskaps-
relation. sen lägger det sig. man går ur det jobbiga
starkare.

From → Poesi

7 kommentarer
  1. Stanley Arvidsson permalink

    Hej Daniel!Du har nog överansträngt din hälsena så att den behöver nog lite vila.
    Har nog blivit lite förbannad för att du har trampat på för fort.Kan nog ha åkt på
    en inflamation!Trampa på försiktigt så löser det sig nog.Hälsningar.Stanley.

  2. Michelin permalink

    Orolig! Jag försöker ringa men din telebobo är avstängd. Puss!

  3. Nawal permalink

    Hej Daniel. Jag flög till Marocko igår. När piloten sa: nu passerar vi Gibraltar på höger sida så tänkte jag på dig och log. Följer din resa dagligen. Kram Nawal

    • daniel permalink

      kuuul. ha så fint i marocko. när jag kommer ner kommer vi kunna vinka åt varandra :)

  4. jag kommer stå på andra sidan och vinka till dig

  5. HaNNA permalink

    Jag googlade ge mig ett svar och hamnade här, hos en brusten hälsena.

    • daniel permalink

      hahahahaha, vi är många som väntar på svaret. det svar som ska förändra allt. men det är dumt att tro att det kommer göra skillnad, man ska erkänna sökandet som grejen, det är det som är det. men det vi uppfattar som slump är oxå ballt. villovägar, vägen fram.

Kommentera

