Skip to content

Goda krafters medicin

6 juni, 2011

mig är det inget synd om alls.
när ryktet spred sig om min hälsena
som håller mig kvar här i lund,
samordnades det
så jag blev bjuden på middag
av en poetkollega nu ikväll.
det var första gången vi träffades
men många böcker har vi läst samma
och mycket annat hade vi oxå
att prata om.
hon heter celilia persson
och hon var jätte fin.

på väg hem till hotellet igen
kom jag inte halvvägs
förrän jag sprang på två goda vänner
som jag inte hade numret till
men som jag gått och hoppats
att jag skulle springa på,
jag associera denna stad till dom
och det var ju bara för härligt
att där kom dom gående
på väg till mejeriet för en konsert.
jag slog följe, konserten var rock,
umgänget fantastiskt.
vi bytte oxå nummer,
är jag inte bra i hälsenan på tisdag
och kvar i staden
är jag bjuden hem till dom på lamm.

där på mejeriet fanns en tjej
som jag träffat nån gång innan
på ett kafé där hon gjorde chai te
och det var typ världens godaste.
hon undrade varför jag hade cykelkläder
på mig
och jag berättade om att jag cyklar.
kul, tyckte hon och berättade att hon oxå vill cykla
till indien.
så vi pratade cykling.
imorgon är det flaggans dag,
det betyder att allt är stängt
förutom nova som är typ som lunds kungens kurva.
jag frågade henne om hon ville cykla med mig dit
så imorgon ska vi cykla till nova.
jag är ute efter ett par byxor i linne.

hälsenan smörjer jag,
det förstår jag nu
att denna resa inte kan göras
som man bankar huvet mot väggen.
i telefon med min vän hemifrån norsborg
skrattade jag lite åt det.
han sa: om du ville att det skulle gått fort
skulle du ha tagit flyget.
just det, kom jag på
jag reser med utrymme, med packväskor
med plats. med hjärta måste jag resa
annars reser jag förgäves.

From → Poesi

2 kommentarer
  1. Stanley Arvidsson permalink

    Ta flyget,nej, då är man nere på nolltid,hinner inte samla sina tankar,få intryck av människor,kultur,och den underbara natur vår planet har.Hoppas du har en skön nationaldag!

  2. Patrik Binkowski permalink

    Bit ihop kompis! Som du sa åt mig att säga till dig vid eventuella motgångar. Ta hand om hälsenan och ta din tid, väntar tålmodigt på uppföljningen.

Kommentera

