Skip to content

Sitta

14 juni, 2011

att vänta på att en hälsena ska läka
är som att vänta på
dikten,
orden
att landa i bördig jord,
det här sittandet känner jag igen.

jag gör mig också hemmastadd.
om det inte ringer på telefonen,
får det gå dagar
innan jag låter hjärtat minnas.

jag som satte mig på sadeln
för att slippa sitta.

jag inser nu att dessa är valen
jag gjort,
jag kan minnas dom alla.
det var jag som satte mig på soffan
och tänkte: här ska jag sitta,
vem orkar ha en häftig frisyr hela tiden.

From → Poesi

5 kommentarer
  1. Stanley Arvidsson permalink

    Hej Daniel!Vad annat kan du göra när läget är soffan tills senan tillåter dej att fortsätta.Vem f-n bryr sig om en frisyr i soffläge!Det har snart gått tio dagar som naprapaten trodde på,hoppas det stämmer så är du ”sittande”på sadeln igen.Hoppas på det.

  2. Det värsta med sitterier, orörligheter och overksamheten är när den är på obestämd tid. (tycker jag) Hur länge ska tillståndet vara liksom. Tänk om det är för alltid? Det är ju det som är skräcken. Annars kunde man ju typ vila och njuta lite av stillheten och kanske låtsas att det är semester. Typ ha tillit – snart rullar det igen.

    Hejja dig.

    • daniel permalink

      hej ursula, glädjebesked. idag lördag natt, imorgon sätter jag mig på cykeln igen. hälsenan är som ny efter special/idrotts-behandling i lund. om du eller nån du känner har problem nån gång och är i skåne, cheka in rygg och idrotts kliniken.

      • Ami S permalink

        Va härligt att höra att du (kanske, eventuellt, troligen) är uppe i sadeln igen! Jag håller alla mina tummar. Cykla nu LAGOM FORT och LAGOM LÅNGT, det är den perfekta farten och den optimala sträckan. Var snäll mot kroppen, den är ju snäll mot dej som redan lagat sig.
        I Stockholm vräker regnet ner. Det är bra, det behövs regn. Men det är tungt att cykla i ösregn, så jag håller även tummarna för att du ska ha lite mer tillmötesgående cykelväder.

  3. Michelin permalink

    Det är inte så tokigt med en häftig frisyr. Många människor i Sverige har just häftiga frisyrer. Det är ”fräckt”. Daniel, tack och lov, du är inte ”fräck”. Du är cool. Så det så! Ta vara på tiden. Det är verkligen inte alltid man har ont, passa på att känna efter. Jag missade det när jag hade ont. Höll på att föda en bebis hemma för att jag inte ”kände efter”. Kram!

Kommentera

