Skip to content

Vattenkokaren

23 juni, 2011

samma vardag, fast en annan vardag.
en söndermosad snus under läppen,
till slut går jag upp och byter den.
jag kan låtsas som att jag inget hellre gör
än att spela spindelharpan, online sudoku,
om jag så hade hela stadsbiblioteket
att tillgå. jag kan låtsas som att det te
jag ändå skulle druckit
är just det te dom ställt fram.
den är knäpp vattenkokaren,
den stänger inte av sig själv.
den börjar koka igen och igen
var tredje minut, tills man knäpper av den.
jag kan låtsas som att jag fått den
och att han som gav mig den
hade två
som han fått gratis på nån mässa i Älvsjö.
han bara kom förbi mig och sa:
jag har fixat en vattenkokare åt dig, du hade ingen va!
jag höll god min och sa: tack så mycket. as schyst.
man vill ju inte vara otacksam,
man tänker: jag gillar den inte
men den är tillfällig.
nej, nu får jag gå upp och stänga av den!!
jag kan tänka om mitt haltande
att det är en ny gångstil jag testar.
det är med gångstilar som med språk
att man behöver flera.

From → Poesi

Kommentera

Kommentera

