Skip to content

Söder om Elba och på väg

26 juni, 2011

glöm gamla Daniel, glöm nya,
det finns bara en Daniel, krigaren.
okey, jag fattar. jag kan inte bara trycka på
utan att känna efter, ta hänsyn
till hur kroppen mår.
jag kan inte se den här resan som enbart
fysisk.
jag kan heller inte ligga och fisa
och tänka: jaha, vad trevligt
då fick man se lite av Tyskland.
ska jag komma i mål
har jag kilometer att avverka.
Perfekt upplägg egentligen,
förlorade ett par veckor i södra Sverige,
kroppen var i chock, skallen var i chock.
jag hade bara satt mig på den där sadeln,
knappt kollat kartbok,
gjort en enda längre tur
och förstått att jag överskattat min förmåga.
detta var mina förutsättningar,
det kunde inte få en annan utgång.
nu har jag legat precis på gränsen
till att upprepa samma misstag som sist,
känner det lite överallt.
imorgon har jag en bra bit att trampa,
sen har jag lagt in en vilodag.
men jag börjar kunna greppa det,
jag når inte helt runt med armarna
men nästan.
snart kan jag börja räkna neråt
och inte upp:
32 dagar kvar…
31 dagar kvar… tjugoåtta.

From → Resan

6 kommentarer
  1. Ami S permalink

    Mm, krigaren Daniel – trodde väl det. Men tänk ändå på hur geparder jagar.

    • daniel permalink

      hur gör dom, smyger menar du?? men jag har testat det, det var inte för mig helt enkelt :) fan det är astråkigt ju, det håller i en mil lite knappt sen vill man sjuta sig i skallen, nej inte skallen men foten. hahaha. nu får fan kroppen hålla, det har jag bestämt. allt som jag har gjort för den, den får ta å ställa upp lite tillbaka.

  2. Ami S permalink

    Haha nä, det var inte smygandet jag tänkte på, i alla fall inte samtidigt som när jag tänker på dej på en cykel.
    Nä, såhär: Geparden är världens snabbaste djur, men tar inte onödiga risker för de har inte råd att gå sönder. De är alltså ekonomiska med sig själva. Det var det jag tänkte att du skulle tänka lite på, krigare.

    • daniel permalink

      jag är inte världens snabbaste cyklist, jag är världens starkaste daniel, just nu är senorna under kontroll, den vänstra helt bra, den högra funkar ett tag till. imorgon vila. knäna gör på riktigt ont men dom går ju inte sönder. och sen är det faktisk på det viset att jag inte har så mycket att välja på, ska jag ta mig fram, så får jag trampa. många kilometer kvar. och tiden knapp. jag har fått hjälp hemmifrån från världens bästa Brit Stakston å göra en rutt, jag vet precis hur mycket jag måste trampa. tänk att jag bara gav mig iväg och inte hade klart för mig nånting. jag bara trampade, ändrade kurs flera gånger under turen. det var nog det bästa sättet att ge sig iväg på för mig, bara göra. och tänk om jag kommer i mål. då kan jag för alltid le åt det, att jag satte mig på en cykel och cyklade och cyklade och cyklade. hahaha det är legendariskt, som Brit skulle sagt.

      • daniel permalink

        vad betyder transaktionsanalys eller vad det nu var du kallade det???

  3. daniel permalink

    vad betyder transaktionsanalys???

Kommentera

