Skip to content

Andra andning

9 juli, 2011

varje kväll masserar jag låren
med en tigerbalsam i flytande form
från kina.
nu satt jag här innan
med fönstret öppet, masserade
och skrek aj aj med jämna mellanrum,
folk som passerade utanför
måste undrat vad som försiggick här uppe.

idag var jobbigt,
från första kilometern till den nittioförsta
var benen tunga som bly.
ett trick är att inte ta desserten till lunchen
utan skjuta på den 30 kilometer,
då har man köpt sig en del av sträckan.
caféet hade inget sött men gott kaffe,
vägg i vägg fanns ett bageri
på ett torg med en mäktig kyrka.
efter fikat ställde jag mig framför kyrkporten
och bad Gud göra mitt inre bagage lätt.
sedan fick jag nya krafter.
dom näst sista 20 gick som på räls.
dom sista tio är alltid jobbiga
oavsett hur mycket eller lite man trampat.
det är som att vara kissnödig,
man kan hålla sig hur länge som helst,
men medan man står och väntar
på att toan ska bli ledig
kan man gå upp i bitar.

jag tänker när kroppen värker som mest:
vilken liten insats
för en hel berättelse.

From → Poesi

2 kommentarer
  1. Stanley Arvidsson permalink

    Hej Daniel!Jag tycker det är en stor insats du presterar och jag är tacksam att få vara med på den här resan du åstakommer!Har inte själv varit utomlands sedan 1974 då jag tillbringade 14 dagar bakom vårat tält i skuggan på en camping utanför Muchen.Kikade upp mot Alperna,läste deckare och drack 18% tysk snaps.Så jag tycker det är fantastiskt att få läsa om dina upplevelser.Tack Daniel för att du delar med dej.

  2. daniel permalink

    tack stanley för dina ord. snackade med min bror i telefon här om dagen. han ba: vem e den här stanley, asskööön ju!!! jag ba: jag vet, bästa killen.

Kommentera

