Skip to content

Nästa morgon

11 juli, 2011

gatorna torra, solen ligger på.
med en trött kropp arbetar jag mig bort till
tvättomaterna, jag ska torktumla.
stora svullnader på handflatorna,
fötterna fortfarande mjuka
så stegen känns.
för 1 Euro får jag 13 minuter,
jag har i två.
cykelbyxan släpper i sömmarna,
jag syr där det behövs.
ingenting vittnar om gårdagen,
nästan oförskämt upplever jag det som,
förutom härbärget som har fullt.
också deras hundar får mat,
dom som är klara står ute och röker.
deras utsatthet är större än min.

From → Resan

3 kommentarer
  1. Stanley Arvidsson permalink

    Hej Daniel!Du kanske skulle behöva lite knådning själv?Nu menar jag inte torktumlaren,utan någon annan inrättning.Har problem med nätet,det blir väl så när alla turistre ska utpå samma gång.Vi hörs.

  2. Daniel permalink

    Tja Daniel!

    Fick tips av en vän som berättade att du var ute och hojade i europa. Vi är tre studenter som genomför samma cykling just nu faktiskt. Befinner oss i Frankfurt för tillfället och tar sikte mot Frankrike imorgon. Det vore kul om våra vägar kunde korsas på något sätt, snacka om sadelont över en öl kanske?

    Här är våran blogg http://helloafrika.tumblr.com/

    Skulle du vara intresserad av att mötas på något lämpligt ställe så hör av dig till daniel_ent@msn.com så kan vi snacka mer om hur det ska ske. Om inte så får jag önska dig all lycka till med cyklingen :)

    • daniel permalink

      gryyymt. hade varit fett, jag som åker själv är i stort behov av sällskap. men jag är i spanien redan och måste vidare söderut, har jobb som väntar i aug. så jag är lite stressad om jag ska hinna ner. jag önskar er all lycka, ska ni över till afrika sen? tänker på namnet på bloggen, eller bara vinka till andra sidan som jag :) när ni åker över bergskedjan frankrike spanien, det bästa stället att passera är på väg D900 som i spanien heter N11, men kustvägen är nog svalare och schyst den med, mer upp och ner tror jag men mycket vackert. vi håller kontakt. god tur som man säger på norska och danska :)

Kommentera

