Skip to content

Den långa vägen är bra

19 juli, 2011

den långa vägen är bra.

inte bara med cykling,
jag börjar tänka på saker.
en gång efter en spelning
på ett poppis ställe med asmycket folk,
bra gage och allt,
jag hade druckit lite,
var nära till tårar
och kände hela världens tyngd på mina axlar,
säger jag till min medmusikant:
Fredrik, om jag kunde fixa bättre
skulle jag fixa bättre.

det kommer över en. man har långa timmar trampande,
man hinner fundera.
man kan en och två gånger tveka på sina val.
en sak med den här typen av resa:
man får inte tveka på sin väg, man kollar karta och allt,
är man osäker stannar man inte, man trampar på.
man måste låta sig övertygas att vägen öppnar sig,
att man gjort rätt
och om inte, att det ändå blir rätt till slut.
det är livet i dom här kilometrarna,
i den här muskelvärken,
i att undra vad man ska känna när man kommer fram.

From → Poesi

4 kommentarer
  1. Johan permalink

    Ja det kommer väl kännas bra, när du kmr hem, att känna att nu behöver du fan inte röra ett finger i form av träning på ett bra tag. Inte ett tramptag, inte en burkmat, däremot någon form av välbehag. Resan har ”genomlidits” och nu är det enbart landningen och lugnet som blir vardag för en stund. Det kommer kännas bra och befogat :)

    Så jävla coolt att du har tagit dig igenom denna resa, du är grym!

    Så måste blir

  2. Michelin permalink

    Fan vad bra du är på att cykla och skriva. Du är grymmast.

  3. Ami S permalink

    Inte mer än dryga 100 mil kvar. Så är det. Det är bra.

  4. Trodde det var jag som var galen som cyklar sträckan Hallunda-Kungsholmen till jobbet varje dag, men..du tar ju ändå priset! Bra jobbat! Jag e lite avis..skulle faktiskt vilja göra samma som du. Fast med sällskap. Kram på dig.

    PS. Diggar läsa dina texter också..

Kommentera

