Skip to content

En dag i taget

23 juli, 2011

det är nu det visar sig vad orden har för bärkraft.
om jag inte cyklar, vad gör jag här?

idag gick jag ner till stranden, satte mig för en bit mat.
mitt hjärta får jobba, önska regn och dåligt väder.

har haft en melodi i huvet senaste två dagarna,
jag kan inte avgöra om den är glad eller sorglig.

jag ska skriva dikter om livet. när jag flyttade hemifrån
fanns det i den diktsamlingen som följde
en dikt om IKEA.
jag kan inte minnas den, jag minns att den var lång.

From → Poesi

One Comment
  1. Stor respekt till dig och ditt beslut att ta tåget en bit.
    Fan jag har vart orolig att du ska ta ut dig fullständigt.
    (Och melodierna kommer oannonserade när det passar dem själva)
    /J

Kommentera

