Skip to content

Hej alla fina

23 juli, 2011

jo, det har varit lite tungt. också mitt beslut,
jag har bestämt mig för att åka tåg ner till malaga.
därifrån har jag 13 mil, det gör jag på två dagar.
som en sista ansträngning. men jag är nöjd,
inte nerstämd. jag har cyklat lååångt,
jag får spara en bit till nästa gång.
man har ju två sidor, ena: machodaniel
tycker att det är synd med så lite kvar av sträckan,
kan inte se det som annat än ett misslyckande.
andra: finapoetdaniel
säger som många av er:
ta det lugnt, jag gillar dig ändå.
idag har jag turistat hela dagen, köpt en hatt.
Valencia är fint. hatten var viktig. låren ligger som utanpå
kroppen. som två massor. dom behöver lite tid
att smälta alltihopa. jag med.
oroa er inte, mitt tillstånd är okey.
det var tur att jag insåg vilket kritiskt läge jag befann mig i
och tillslut lyssnade på kroppens signaler.
jag känner mig själv, jag kunde lika gärna skitit i det.
nu ska ja vila mina stackars ben, promenera i stadsmiljö
och ligga på stranden i några dagar,
sen cykla sista biten. det blir bra.
sen Vätternrundan. det blir lagom. kram på er allihopa

From → Resan

7 kommentarer
  1. Ami S permalink

    Det var skönt att höra att kloka Daniel har fattat ett klokt beslut. Jag menar det verkligen – det var skönt att höra. Det har varit oroligt att läsa dina texter sista dagarna. Machodaniel får väl hacka i sig helt enkelt. Han är bra han också, men det är även bra om han är lite tyst nu ett tag.
    Kram tillbaka.

    • Ami S permalink

      Jo, och så blir jag glad att höra att du gjort nåt kul i Valencia: Köpt en hatt!

  2. Lena M Olofsson permalink

    Daniel, jag blir tårögd och så glad att du nu sätter dig på tåget, snygg i din nya hatt. Med kroppen i behåll.
    Vilken resa och åter igen tack för att du har låtit oss vara med >3

  3. stefan permalink

    Klokt! Jag känner igen det där från egna cyklingar och dyl, prestationsgubben som dyker upp på axeln lite oväntat och oönskat så där.
    Du kan säga till machodaniel att han vann hursom, det är bara att titta tillbaka på r-e-s-a-n!
    Om han nu lyssnar…men säg det ändå

  4. stefan permalink

    ps. tack för att vi fått ta del av din resa, med högt som lågt!

  5. Härliga du!
    Gå till samtidskonstmuseet i Malaga…skitfint!
    Vi ses
    KTH

  6. Ulla Martel permalink

    Strongt gjort av dig att cykla sååå långt i vilket fall:-)

Kommentera

