Hoppa till innehåll

Jag har hamnat lite snett

7 juli, 2011

gör jag om den här resan, åker jag
väster om Paris. sitter med kartboken nu,
samlar krafter för att ge mig iväg.
spelar spindelharpan, drar ut på tiden.
jag har åtta mil till Dijon,
jag tror inte jag klarar fler än fem
i dessa förhållanden. det är ju berg ju fan!

nu kommer städtanten och knackar på,
jag har fortfarande ett toalettbesök kvar
bland göromålen.
packa väskorna kan ta tid, cykelbyxorna
har torkat bra över natten.

jag har fått nåt i halsen. mina humörsvängningar
är täta som terrängen. det är nu det visar sig
om drivet framåt
är så starkt som jag alltid trott.

From → Poesi

2 kommentarer
  1. Stanley Arvidsson permalink

    Tror man på sig själv Daniel så brukar man lyckas.Tänk inte på backarna så går det nog bättre,dom finns ju där i alla fall.Det är lätt att vara efterklok(av egen erfarenhet),men den västra sidan är nog bra mycket plattare.

    • daniel permalink

      hahaha jag vet. stanley, det är alltid så. men det är det som är mina förutsättningar den här resan. inte vewta så mycket utan lära sig på vägen. det är lite tufft ibland men kul oxå. ha det bäst. och tack för allt stöd.

Lämna en kommentar